Prezent dla biznesowego partnera może być dobrym pomysłem

Robisz interesy i zastanawiasz się, czy wręczenie prezentu klientowi będzie dobrze odebrane? W tej materii trzeba uważać, ponieważ nawet jeśli masz pozytywne zamiary, możesz doprowadzić do pogorszenia relacji, nawet z najbardziej oddanym kontrahentem.

Uważaj podczas wręczania prezentów klientom biznesowym

prezenty dla klientów biznesowychPrezent dla klienta może być dobrym pomysłem na podziękowanie za udaną transakcję. Należy jednak uważać, ponieważ możemy urazić drugiego człowieka. Warto dobrze go poznać, by na przykład nie podarować alkoholu osobie niepijącej albo, co gorsza, należącej do grupy AA. Najbardziej neutralnym prezentem jest chociażby długopis albo pióro. Pamiętajmy, by nie było najtańsze. To może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego. Z drugiej strony, przekazanie komuś zbyt drogiego podarunku sprawi, iż ta osoba może poczuć sie skrępowana. Decydując się na prezenty dla klientów biznesowych, ważne jest, aby szczególną uwagę przy obdarowywaniu zwracać w przypadku współpracy za granicą. Dobrze jest wówczas poznać kulturę danego kraju i wiedzieć, na co można sobie pozwolić, a czego unikać. To może być kluczowe dla podtrzymania dobrych stosunków. Lepiej nie ryzykować i dobrze się przygotować, ponieważ zbyt dużo jest do stracenia. W niektórych krajach prezenty w ogóle nie są mile widziane, w innych w grę wchodzą tylko droższe podarunki. Warto poczytać choć trochę na temat biznesowego savoir-vivre. To pomoże również w odpowiedni sposób wręczyć prezent.

Każdy lubi prezenty. W biznesie jest podobnie. Podarunek może oznaczać wdzięczność za udaną transakcję albo współpracę. Prezent przed rozpoczęciem współpracy także wchodzi w rachubę. Może wywołać u klienta chęć odwdzięczenia się, czyli podpisania umowy. Pamiętajmy jednak, by nie sprawił wrażenia propozycji korupcyjnej.

Do czego przyda się woreczek jutowy?<< >>Postawienie tymczasowego ogrodzenia