Marketing miasta i grawer laserowy

„Poznan* Miasto know how” takie hasło pojawiło się na billboardach na murach mojego miasta w 2009 roku podczas inauguracji nowej kampanii promocyjnej. Znakomita większość mieszkańców przyjęła nowe hasło promocyjne negatywnie, ponieważ nie wiadomo było tak naprawdę co ono właściwie oznacza.

Grawer laserowy – sposób na oryginalną prezentację sloganu

grawer laserowyJak dzisiaj w Polsce wygląda promocja miast. Czy jest profesjonalnie? Miarą sukcesu dla hasła promocyjnego jest krzywa prezentująca jak sprzedawały się koszulki z nadrukiem takiego hasła, a jeśli chodzi o bieżące metody weryfikacji, to, cóż, wystarczyłoby wyjść na ulicę, prawda? Wszyscy chyba kojarzymy, jeśli nie z własnego życia, to z telewizji, znane na całym świecie koszulki I LOVE NY z sercem zamiast wyrazu „love”. To dowód na to, że znakowanie odzieży jak najbardziej jest uznaną i profesjonalną metodą budowania wizerunku miasta. Skuteczna promocja musi coś, albo kogoś ludziom wypromować. Istotny zatem jest dostęp do materiałów promocyjnych. Dla przykładu – hasło promocyjne Olsztyna można znaleźć w internecie w mniej więcej 10 minut. Pytanie zatem: po co wydawać dziesiątki tysięcy złotych na marketingowe billboardy i nadruki UV, jeżeli tyle czasu zabiera znalezienie hasła promocyjnego?! Bez solidnej obecności w internecie i przejrzystego oficjalnego portalu miasta, wszelkie inne metody marketingu, nawet grawer laserowy herbu w szklanych przyciskach do papieru, są skazane na porażkę.

 

Właściwa promocja zaczyna się zawsze od dobrego sloganu promującego i profesjonalnej strony internetowej, na której miasto mogłoby również na przykład prowadzić sprzedaż pamiątek, a dalej pozostaje już tylko wyobraźnia. Znakowanie laserowe na kamieniu: „Rewal 2016”? Ludzie kupią wszystko.

Kłótnia rodzinna o kominek<< >>Jak zorganizopwać udaną imprezę dla dzieci – dmuchane atrakcje