Korzyści stosowania w diecie chlorku wapnia

Jeżeli naszym celem jest zdrowy tryb życia, warto zawsze zapoznać się z etykietami kupionych produktów, oraz monitorować dodatki stosowane w wytworzonych fabrycznie potrawach, które zapełniają półki sklepowe

Właściwości i zastosowanie chlorku wapnia

chlorek wapniaWażnym dodatkiem do naszej diety jest stosowanie różnych środków, pozytywnie wpływających na nasz organizm. Takim środkiem może być chlorek wapnia, który w przeciwieństwie do innych dodatków z tej grupy, może wzmocnić i dostarczyć energii po wyczerpującym treningu. Chlorek wapnia jest nieco podobny (przynajmniej strukturalnie) do soli, ale zamiast sodu, zawiera wapń. Zimą znane nam jest zjawisko posypywania ulic i dróg solą, które zapobiega powstawaniu lodu. Zastosowanie to można wytłumaczyć higroskopijnością chlorku wapnia, co oznacza, że wchłania wodę a następnie w niej się rozpuszcza. W żywności działa jako środek konserwujący, który pomaga tkankom miękkim zachować swój kształt. Służy też, do przygotowania kilku istotnych produktów spożywczych. Chlorek wapnia jest przede wszystkim stosowany, jako środek ujędrniający w przygotowanej żywności, oraz jako dodatek do solanki i napojów sportowych. Oprócz zastosowań do celów konserwujących, jego zdrowotne znaczenie jest wykorzystywane w branży sportowej, jako napój izotoniczny. Pomaga utrzymać równowagę płynów i prawidłowe funkcjonowanie mięśni i nerwów. Jako elektrolit i wapń, wpływa pozytywnie na kości i przeciwdziała skurczom mięśni, a także pomaga na utrzymanie prawidłowego tętna.

Generalnie, zalecane jest spożycie takiego napoju z elektrolitami godzinę przed intensywnym treningiem. Należy również dodać, że to nie chlorek zawarty w soli kuchennej jest sprawcą wysokiego ciśnienia krwi -ale sól sodowa. Natomiast wchłanianie chlorku wapnia, w dużej mierze zależy od ilości witaminy D i fosforu w zastosowanej diecie.

Analiza składu ciała i ocena sposobu żywienia<< >>Kilka sposobów na przyswojenie języka angielskiego