Kompresory olejowe sposobem na zwiększenie wydajności

Pierwsza sprężarka pojawiła się już w 1860 roku. Jej twórcami byli Francis Roots oraz Philander Roots. Wynalazek skonstruowany był przy zastosowaniu zasady ruchu obrotowego. Wyposażony w dwa śmigła łopatkowe kręcące się w przeciwnych do siebie kierunkach wytwarzał duże ciśnienie. Od tego czasu do dnia dzisiejszego dnia się dużo zmieniło w budowie kompresorów.

Budowa nowoczesnych kompresorów

kompresory 100lSprężarki możemy podzielić na różne rodzaje, chociażby ze względu na zasadę ich działania. Wyróżniamy  dwa podstawowe typy. Pierwszym z nich jest kompresor bezolejowy. Nie posiada on czynnika zwiększającego szczelność między śrubami wytwarzającymi ciśnienie. Działa on dzięki zmniejszeniu wolnej przestrzeni między wirnikami, im mniej wolnego miejsca tym większe ciśnienie jest wytwarzane. Drugi rodzaj to kompresor olejowy. Olej wtłaczany do wewnątrz powoduje większą szczelność, dzięki temu ciśnienie gazu wzrasta w środku zbiornika. Podstawowymi elementami kompresora jest silnik, zbiornik, zawór umożliwiający szybkie opuszczanie butli przez sprężone powietrze oraz parzysta liczba wirników. Dzięki silnikowi wprawiane w ruch są wszystkie śruby, a w konsekwencji tego powietrze zostaje coraz mocniej sprężone. Zbiornik służy do akumulacji tego gazu. Od wielkości zbiornika zależy długość pracy na jednym naładowaniu. Kompresory 100l pozwalają na około godzinę ciągłej pracy, licząc od pełnego naładowania do całkowitego spadku ciśnienia. Wydajność jest zależna od ilości wirników, im jest ich więcej tym możemy uzyskać większe ciśnienie.

Jak widzimy budowa kompresorów zmieniła się znacząco, ale zasada działania jest ciągle ta sama, pomimo upływu 160lat. Modernizacje zostały wprowadzane, by zwiększyć wydajność. Kompresor został stworzony do ułatwiania życia i spełnia swoją funkcję aż do dnia dzisiejszego, znajdując coraz szersze zastosowanie w różnych dziedzinach

Na lato potrzebowałam porządnych okularów przeciwsłonecznych<< >>Jak uzupełniam białko w diecie?